Usein kysyttyjä kysymyksiä
Etkö löytänyt vastausta kysymykseen? Ole yhteydessä oman operaattorisi asiakaspalveluun.
Minulla on jo pankkitunnukset tunnistautumiseen. Tarvitsenko myös Mobiilivarmennetta?
Olisi hyvä, että jokaisella suomalaisella olisi varmuuden vuoksi useampi kuin yksi tapa tunnistautua digitaalisiin palveluihin. Pankkitunnuksiasi kannattaa käyttää juuri pankkiasiointiin ja muihin palveluihin Mobiilivarmennetta.
Perustuuko Mobiilivarmenteen käyttö omaan puhelinnumeroon?
Kyllä, palvelu perustuu jatkossakin oman puhelinnumeron käyttöön.
Miten dataa käsitellään? Menevätkö tietoni operaattorilta kolmansille osapuolille?
Palvelu on viestintäsalaisuuden piirissä. Käyttäjien tietoja ei myydä eteenpäin eikä tietoja käytetä operaattoreiden markkinointiin.
Miten voin saada Mobiilivarmenteen käyttööni?
Saat Mobiilivarmenteen käyttöön omalta operaattoriltasi. Siirry operaattorisi sivustolle tämän sivuston alalaidan linkistä.
Kuka vastaa Mobiilivarmenteesta ja ylläpitää sitä?
Operaattorit vastaavat yhdessä Mobiilivarmenteen tuotannosta ja kehityksestä. Näin varmistetaan, että eri operaattoreiden palvelussa ei ole merkittäviä eroja.